Iedere schade is anders, iedere locatie is anders en elke toedracht is anders. Schade expertise kan in onze visie niet altijd gelijk worden behandeld. Soms kan de aandacht voor een schade aan een bankstel groter zijn dan een brandschade in een keuken eenvoudigweg doordat de beleving van de gedupeerde nou eenmaal niet te voorspellen is. Tijdens het vaststellen van een schade wordt de expert veelvuldig blootgesteld aan emotie van de gedupeerde.
Om correct met deze emoties om te gaan en toch de objectieve schadevaststelling niet uit het oog te verliezen, is onze visie tijd te nemen voor iedere schade. De experts van VBIT hebben dan ook altijd hun laptop bij zich en proberen tijdens het bezoek aan gedupeerde een groot gedeelte van de rapportage in te voeren. Enerzijds proberen we op deze wijze de gedupeerde op het gemak te stellen en anderzijds kan gedupeerde tijdens het opstellen van de rapportage hier inzage in krijgen. Dit voorkomt discussie achteraf en geeft gedupeerde het gevoel dat wij echt de tijd nemen voor hem of haar.
Betekent dit dat wij in alles dan maar mee gaan met gedupeerde? Nee, zeker niet! Het is primair onze taak objectief en onpartijdig een schade cq toedracht vast te stellen. Gedupeerde heeft schade ondervonden en dient schadeloos te worden gesteld. Wij worden ingeschakeld om dit vast te stellen cq te onderzoeken. Een schade is ontstaan, de oorzaak dient te worden achterhaald en de schade dient vastgesteld te worden! Gedupeerde dient schadeloos te worden gesteld, niet meer en niet minder. Indien hierbij onjuistheden, afwijkingen en of twijfels worden geconstateerd, is het onze taak dit te rapporteren!
De experts van VBIT Expertise hebben ieder hun eigen specialisme. Bij een grote schade wordt deze specialisme vaak gekoppeld met collega’s waardoor het mogelijk is dat een team van specialisten aan één schade werkzaam is. Juist deze samenwerking tussen specialisten geeft VBIT Expertise haar meerwaarde voor haar opdrachtgevers.